Eerste communie: Waar beginnen en ideetjes gevraagd

Vragen over kinderen, zwangerschap, of opvoeding? Help elkaar hier verder.

Eerste communie: Waar beginnen en ideetjes gevraagd

Berichtdoor Marleen3_1 » 08 maart 2010 12:54

Hallo

volgend jaar op 29 mei doet ons zoontje zijn communie dus er wacht mama heel wat georganiseer ;-)
Maar hoe begin ik er aan? Waar moet ik op letten? Heeft er iemand ideetjes? Allerlei tips en ervaringen zijn meer dan welkom want ik wil er een ontspannen dag voor plezier voor vooral zoonlief en zijn kleine zus van maken zodat mama en papa ook kunnen genieten van deze belangrijke dag.

Alvast bedankt

Marleen3_1

Berichtdoor zon77 » 08 maart 2010 14:10

Hallo,
Ik ben een mama van een \"bijna\" communicantje. In mei is het zover....Spannend!
Toen we deze zomer in onze favorite feestzaal waren vroegen we aan de eigenaars wanneer we een zaaltje moesten reserveren. Deze vertelden ons dat ze al voor de komende 2jaar al enkele communicantjes opgeschreven hadden. Dus als je in een feestzaal(tje) feest wilt vieren moet je er dus op tijd mee bezig zijn. :wink:
Verder heb ik voor elk koppel dat komt een fotostaandertje met een foto van de communicant, (een andere dan op de prentjes)voor op de tafel. Voor de kindjes heb ik op elk bordje een klein speelgoedje bv: jojo en snoepjes.
Je gaat hierin zover als jezelf wil.
Wij hebben besloten om zelf fotokaartjes te maken. Mijn man is nogal handig met fotoshop en omdat ze ook aan alle klasgenootjes, familie, vrienden, buren,... fototjes uitdelen zou dit toch wel duur kunnen uitkomen.
En voor de \"echte\" communiekleedjes; Als je een communicantje hebt dan vallen begin januari al communiefolders in de bus dus dan heb je al direct vele adresjes om te shoppen!
Veel plezier nog met de voorbereiding! grtjes van zon
Afbeelding

zon77

Berichtdoor vijo » 10 maart 2010 12:04

Toen mijn zoon zijn communie deed heb ik dat thuis gedaan met een grote barbecue. Ik had een tent gehuurd voor in de tuin, tafels en stoelen en een springkasteel.
Ook iemand ingehuurd om het vlees te bakken van de BBQ.
Buffetvorm zodat iedereen kon nemen wat ze wilden en ik niet moest opdienen.

We zijn gestart met champagne (kidibul voor de kids en echte bubbels voor de volwassenen) met toastjes en chips.
Ik had daarna tomaat garnaal gegeven (iets wat ik niet meer zou doen); daarna de BBQ en daarna heb ik een grote doos buitengezet met een assortiment aan ijsjes. De kids hebben de waterijsjes vooral genomen en de volwassenen dan de potjes en de magnums enzo.
Springkasteel was een schot in de roos en de tent beschermde tegen de felle zon.
Nadeel: mijn huis was een stort achteraf en mijn gras heeft toch even tijd nodig gehad om te recupereren.

Dit jaar doet mijn dochter haar communie en we hebben een scoutslokaal afgehuurd. We serveren soep, daarna gebraden kip met appelmoes en frietjes (het lokaal heeft een industriele keuken) en daarna ijsjes. De kip laten we reeds gebraden leveren door de traiteur, de frietjes bakken we ter plaatse.
Terug een springkasteel voor buiten.
Bij slecht weer heb ik een apart lokaal waar de kids in kunnen spelen.
Afbeelding

vijo

Berichtdoor Sweet Lips » 15 maart 2010 19:03

Onze dochter doet dit jaar haar eerste Communie. Het feest vindt plaats in ons kinderdagverblijf. Het aperitief doen we zelf, hoofdgerecht is een koud buffet van pasta's en daarna een taart met de foto van haar erop.
Veel kinderen zullen er niet zijn, enkel onze 2 dochters en nichtje.
Maar toch wel een stuk of 30 mensen.

Sweet Lips

Berichtdoor Luna 02 » 18 maart 2010 12:59

Mijn dochtertje doet in mei ook haar eerste communie.Zaaltje en traiteur liggen al lang vast,menu nog niet.Kleren zijn voor iedereen gekocht,afspraak bij kapper ligt vast,uitnodigingen en menukaarten zijn besteld.Foto's zijn nog niet genomen en ik zoek ook nog een origineel kado voor meter en peter!Iemand ideetjes?Liefst niets van foto's,die geef ik sowieso al aan alle genodigden.

Luna 02

Berichtdoor flower4kids » 20 maart 2010 17:00

Heb intussen 2 eerste communies en 2 plechtige achter de rug...

=heb zelf de foto's gemaakt, bij de oudste voor de eerste communie samen met haar hond, op de schommel, en voor een forsytsia thuis in den hof; bij den tweede ook: op de schommel, bij de forsytsia en op de zijspan.
Ik heb de foto's naar een fotozaak gedaan, er 3 verschillende uitgekozen, en die genomen in het verlengde dan dus smalle kaartjes.

heb ook bij de vijver in het park in ons buurt een foto gemaakt, en dan met in witte letters het opschrift in het groene gras.

Heb er ook voor de plechtige van de oudste naar zee getrokken, haar getrokken terwijl ze in de duinen liep, sprong, enzo en dan op één foto er 3 kleinere ingeprent met opschrift, ook weg gedaan naar de fotozaak.
Voor de plechtige van de tweede oudste, hebben we ze terug genomen in het park in de buurt, en ze zelf afgeprint.

flower4kids

Communie: op tijd beginnen

Berichtdoor Fillis » 10 mei 2011 12:52

1 grote gouden tip: begin er op tijd aan en veel leed wordt u bespaard!
Communiekaarten, kleding, menukaarten, traiteur, zaal, denk aan alles en begin ruim op tijd.
Schrijf alles op, zoek ideetjes voor communiekaarten of menukaarten op het Internet. Velen gingen u al voor en lieten hun ervaringen achter op het Net. Wij vonden zelf onze menukaarten op http://www.digitale-foto.be/menukaarten.php en vonden het voorbeeld wel leuk. Zo is er voor alles wat bij de communie komt kijken wel iets dat boven de massa uitstijgt.

Fillis

Berichtdoor Bloodymama » 10 mei 2011 18:26

wat ben ik blij dat het, toen onze kinderen die leeftijd hadden, nog allemaal simpel was, en vooral simpel mocht zijn.
Geen feest, maar een broodjesmaaltijd bij ons thuis. En als geschenk een grote Lego-doos voor pinguin, en een barbiepop voor Willow.
En daar waren ze tevreden mee.
Prentjes kwamen van bij de drukker, en een foto voor de bomma's en bompa's trok venteke zelf.
En wat de kleding betreft: pinguin droeg zijn schooluniform, en willow een simpel wit kleedje dat ik zelf gemaakt had.

Als ik nu hoor wat er allemaal \"moet\", dan vraag ik me af wat die mensen gaan doen bij het huwelijk van hun spruit.
Afbeelding
[/url]

Bloodymama

eerste communie

Berichtdoor guber005 » 23 mei 2011 18:26

Toen mijn dochter haar communie deed hebben we eerst de mensen verwelkomt met een glaasje bubbel en wat om te knabbelen zoals chips, nootjes...
Om te eten hadden we een rijdend frietkot laten komen! Dat zeker een succes was en zelf dus voor niets moeten zorgen.
Als nagerecht hadden we bij de bakker een dessertbuffet laten maken.
Van prijs valt dit ook reuze mee. We hadden dit alles gedaan op het voetbalveld en dus hadden ze ook hun bezigheid de kinderen en ook de grote :D
Hopelijk kom je eruit!

guber005

Al aan en origineel cadeau gedacht?

Berichtdoor painturahome » 25 mei 2011 13:27

In onze kidsstuf rubriek, superleuke originele kidsstuf voor hippe kids!
1 ideetje mssn al: Een toffe loungehoek , kunnen ze nog lang gebruiken als ze wat groter worden en met de vriendjes willen loungen in de speelhoek, tv ruimte of op hun kamer....

http://www.painturahome.be
hOME SWEET hOME

painturahome

Re: Eerste communie: Waar beginnen en ideetjes gevraagd

Berichtdoor Saartjet » 04 jan 2013 10:29

één grote aanrader: http://www.partyz.be

Je hoeft geen totaal concept te kiezen en ze werken volgens budget.
Voor een communiefeest heb ik nog geen beroep op hun gedaan maar wel al voor tal van andere feestjes.

Grz, Tinne

Saartjet

Berichtdoor pacou29 » 20 feb 2013 13:04

Hallo,

Mijn zus geeft in juni een communiefeest voor familie en vrienden.

Ze laat de catering verzorgen door Paris Royal. Meer info kan je vinden op http://www.traiteurparisroyal.be
Je kan daar verschillende formules kiezen. Mobiel frietkraam, dessertbuffeten en nog veel meer. zeker eens raadplegen.

pacou29

Berichtdoor claudineke » 10 apr 2014 21:20

Hallo,

Ik geef in juli mijn communiefeest voor mijne kleine. ik ben al een paar uurtjes op zoek naar leuke zalen in Oost-vlaanderen. Ben al een paar uurtjes aan het zoeken. En heb er nog maar eentje aangekruist :? :

feestzalen De Cichorei.

Hebben jullie nog andere tips?

groetjes Claudine

claudineke

Keer terug naar Kids