Kaartleggen Lenormand

Dit is de plek om met vriendinnen af te spreken en om elkaar beter te leren kennen.

Kaartleggen Lenormand

Berichtdoor *@manoutje* » 21 jun 2007 13:16

Hoi!

Ik ben al jarenlang geinteresseerd in spirituele dingen;
Kaartleggen,onverklaarbare dingen die je meemaakt,enzo,...
Omdat ik graag op sommige levensvragen een antwoord wil,en mijn intuitie zit wel goed denk ik,had ik graag leren kaartleggen.
Dit als een soort bevestiging van mijn vermoedens.
Al geruime tijd ben ik bezig met Lenormandkaarten,maar het lukt me niet zo goed. :cry:
Kan iemand me hierbij helpen?
Alvast bedankt!

*@manoutje*

Berichtdoor Niyah » 21 jun 2007 15:21

www.praktijkinnerlight.be

hier worden vanaf september cursussen ingericht.

Niyah

Kaartleggen Lenormand

Berichtdoor *@manoutje* » 22 jun 2007 11:58

Hoi Rebekka,
Bedankt voor de informatie! :wink:

*@manoutje*

lenormand

Berichtdoor tenderke » 20 jul 2007 11:46

hoi bieke,
(ik heb daarnet al eens gereageerd in een andere topic denk ik :-) )
enfin, misschien is het nuttig een boek aan te schaffen? ik heb er persoonlijk vier van lenormand
in alle boeken staan de basisbetekenissen van de kaarten.. ik ben er verleden jaar ook mee bezig geweest... de individuele betekenissen van de kaarten vallen wel mee, maar het is de combinaties ervan begrijpen hee, en de exacte ligging ervan.
ik zal je hier even de isbn nummer geven van de boeken die ik reeds heb :
- werken met de waarzegkaarten van mademoiselle lenormand isbn : 90-6378-498-8
- liefde in de waarzegkaarten van mademoiselle lenormand isbn : 90-6378-550-x
- vraag en antwoord met lenormandkaarten isbn 90-6458-149-5
- trainen met de waarzegkaarten van mademoiselle lenormand isbn : 90-6378-597-6

ik heb ze allemaal gekocht in de \"standaard boekhandel\" dus ze zijn wel gemakkelijk te vinden hoor.

allee, ik krijg al terug goesting om ermee te beginnen.. dat gaat avondlectuur worden denk ik :lol:

groetjes, Patje

tenderke

lenormand

Berichtdoor miauw12 » 20 jul 2007 18:34

heyla, ik 'speel' al enkel jaren met lenormand. maar echt lukken, zoals mijn zus dat kan lukt dus niet. ik heb nog steeds mijn boekje nodig. denk dat het een kwestie is van onderhouden en echt mee bezighouden. aan de andere kant, 'zie' ik het meestal wel voor anderen maar niet voor mezelf.
groetjes

miauw12

Berichtdoor Kungfu » 23 jul 2007 22:16

Bieke,
Heb je al eens verschillende leggingen uitgeprobeerd? Je hebt misschien de manier van leggen nog niet gevonden, die voor jou het beste werkt.
Bij sommige leggingen gebruik je maar een deel van de kaarten (keltische kruis, astrologische legging enz...) Je kan ook alle kaarten gebruiken en daarmee kan je nog verschillende manieren van leggen uitvoeren (4 rijen van 8, met één rij van 4 onderaan of 4 rijen van 9 enz...)
Tasja1212,
Ik vind het normaal dat kaarten voor jezelf leggen niet zo goed lukt, omdat je geneigd zal zijn om de kaarten te interpreteren zoals je het liefst zou horen wat er in ligt. Misschien eens een bevriende kaartlegster zoeken en die de kaarten laten interpreteren, die je voor jezelf gelegd hebt.
groetjes

Kungfu

Kaartleggen Lenormand

Berichtdoor *@manoutje* » 24 jul 2007 10:36

Bedankt lieve mensen voor jullie reacties!

Ik heb al verschillende leggingen geprobeerd,heb een aantal boeken,...
Maar toen ik is naar een kaartlegger ging gaf die aan bepaalde combinaties een andere uitleg.Zoals vb.de zeis zag hij als mijn vriend(ik interpreteer die kaart toch anders),de roede was voor hem mijn zoon,...enz,...
En als ik dan zelf aan de slag moet,tja,dan weet ik het allemaal niet zo goed meer natuurlijkEn toch wil ik het goed kunnen!

*@manoutje*

Berichtdoor Kungfu » 24 jul 2007 21:07

Die kaartlegger heeft naar het medaillon gekeken om je vriend en je zoon aan te duiden. In een Lenormandspel zitten er 4 vrouwen (de weg, de ooievaar, de ruiker en de slang), 4 heren (de lelie, het huis, de vissen en de wolken) en 4 kinderen (het kindje, het hart, de roede en de zeisen), naast de persoonskaarten/partnerkaarten: de dame en de heer. Wat je vriend betreft zou hij zich dus vergist kunnen hebben (gezien de zeisen een kaart is wat een kind voorstelt), tenzij je vriend een pak jonger is dan jijzelf. Er zijn combinaties die in een boek staan, die ook nooit uitkomen, als jezelf de kaarten legt. Die kun je beter schrappen uit je lijst met combinaties. Naarmate je meer oefent, zul je ondervinden wat uitkomt en wat niet.

Kungfu

kaartleggen Lenormand

Berichtdoor *@manoutje* » 25 jul 2007 16:20

Hoi Kungfu,

Ik vind je uitleg heel interessant,mag ik vragen of je soms een ervaren kaartlegger(ster) bent?
De combinaties die ik nogal vaak leg zijn roede en zeis tesamen,die uitleg vind ik dus nergens,en ik heb toch redelijk wat lectuur ervan.
Weet jij soms wat het te betekenen heeft?
Groetjes! :wink:

*@manoutje*

Berichtdoor Kungfu » 25 jul 2007 23:16

Dag Bieke,
Ik leg al enkele jaren de Lenormandkaarten. Ik heb dus wat ervaring. Voor de combinatie roede en zeis heb ik volgende verklaringen: onzekerheid op seksueel vlak of einde van een depressie. De verklaring hangt ook af van de omliggende kaarten of combinaties. Daar kan je meestal uit opmaken welke de goede verklaring is.
Groetjes

Kungfu

kaartleggen Lenormand

Berichtdoor *@manoutje* » 26 jul 2007 12:43

Hoi Kungfu,

Bedankt voor je uitleg.Ik zal is beter op de omliggende kaarten letten als ik nog is een legging doe.
Groetjes!

*@manoutje*

re

Berichtdoor Nadenk72 » 24 okt 2011 12:26

Afbeelding

Hallo voor elk wie de kaarten wil leren gebruiken of kan gebruiken ben je hier welkom: http://nadenk72.forumup.nl/index.php?mforum=nadenk72

Groetjes!

Nadenk72

Berichtdoor sterretje66 » 30 okt 2011 09:46

Hallo,

Jullie topic trok mijn aandacht omdat ik ook net met kaartleggen ben begonnen. Een paar weken geleden heeft iemand nog voor mij de lenormand kaarten gelegd, en wat ze zei was verbluffend juist.

Ik heb echter de kaarten van Crowly tarot, ook al werd mij dit afgeraden door de verkoper in de winkel omdat ze niet zo gemakkelijk zijn voor een beginner. En inderdaad enkele maanden later heb ik nog niet veel vooruitgang gemaakt. Deze kaarten gaan over zwaarden, bekers enz, zodat ik eigenlijk constant mijn boek erbij moet houden om alles echt af te lezen.
Heeft er iemand van jullie ervaring met deze kaarten?
Weet iemand een goed boek erover?
Of zou ik deze beter opzij laten liggen en me lenormandkaarten aanschaffen?

Groetjes

sterretje66

re

Berichtdoor Nadenk72 » 06 nov 2011 10:22

Afbeelding

Door problemen met de server zijn we verhuisd met ons clubje naar
http://nadenk72.forumup.nl/index.php?mforum=nadenk72.
Ben je bezig met spiritualiteit kom dan gerust eens langs....
Groetjes
Nadenk72

Nadenk72

Berichtdoor Nadenk72 » 29 nov 2011 14:26

Ik heb hierboven de forumlink aangepast. Het eerste forum had server problemen. http://nadenk72.forumup.nl/index.php?mforum=nadenk72

Nadenk72

Re: Kaartleggen Lenormand

Berichtdoor cindy74 » 15 jan 2013 21:26

hallo,
Ik ben cindy 38 jaar en woon in Gent. Ik ben 1 jaar bezig met het kaartleggen van Lenormand.Zijn er miss nog mensen in gent die dat doen zodat we is af kunnen spreken om samen de leggingen te bespreken.alle tips zijn meer dan welkom.groetjes cindy.

cindy74

Re:

Berichtdoor Nadenk72 » 16 jan 2013 07:14

Nadenk72 schreef:Ik heb hierboven de forumlink aangepast. Het eerste forum had server problemen. http://nadenk72.forumup.nl/index.php?mforum=nadenk72

Ik ben met dit forum gestopt... maar je kan op facebook groepen vinden die hier nog steeds met bezig zijn. Groetjes Nadenk72
Afbeelding

Nadenk72

Re: Kaartleggen Lenormand

Berichtdoor solidus » 16 feb 2013 13:09

dag dames,

de kaarten van lenormand leggen is niet moeilijk. Voordat men de combinaties gaat leggen etc. is het wel belangrijk dat je eerst de basis legging kent. en een tip voor de combinaties kijk eens naar de schoppen of ruiten boven in, die vertellen je ook veel. Ik leg al 5 jaar deze kaarten voor verschillende leeftijden. En de kaarten blijven me verrassen. Maar laat je ook een deel leiden door de kaarten en niet door je eigen onzekerheid of zelfzekerheid. Hopelijk hebben jullie hier iets aan.
Oja iedere legging wat je doet schrijf het op in een schriftje. voor meer info,tips,trics kijk op www.solidus.webklik.nl . En wanneer u vragen hebt kunt u natuurlijk ook naar de beurzen komen, dan kan ik deze beantwoorden of iets voor doen wat u helpt.

mvg

solidus

solidus

Keer terug naar Vriendinnenforum