Naar de Libelle website
FAQFAQ    ZoekenZoeken    ProfielProfiel    Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken    InloggenInloggen

forum.libelle.be forum index -> Lief en Leed -> Gezondheid
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Fibromyalgie
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
nickname2931

BerichtGeplaatst: Di Sep 22, 2009 11:31 pm    Onderwerp: Fibromyalgie Reageer met quote

Bij mij is het ondertussen bevestigt dat ik inderdaad wel CVS en Fibro heb. Al was al wel sprake van, maar als het dan bevestigt wordt dan krijg je toch een klap hoor Crying or Very sad !
Te genezen is het niet. Zware pijnstillers mag ik niet meer nemen. Ik kon en kan er sowieso al niet tegen, maar toch heb ik sinds een groot jaar zware pijnstillers genomen. Ben er nu van afgekickt. Maar dat heeft in totaal voor twee soorten pijnstillers 4 maanden geduurt. Die zware pijnstillers kreeg ik nadat ik vorig jaar na een paar dagen aan zee een zware oorontsteking kreeg. De oorontsteking ging weg, maar de pijn niet. Ik heb nog steeds die pijnen. Volgens de NKO-arts komen die pijnen van mijn nek, maar soms krijg ik mijn mond niet goed open. Waarschijnlijk heeft dit ook allemaal te maken met die Fibro.
Nu neem ik enkel nog Dafalgan 500 mg. Meestal enkel 's avonds, maar dan wel twee tegelijk. Ik probeer zo weinig mogelijk pijnstilling in te nemen want dat is voor niks goed. Maar dat wil niet zeggen dat ik door de dag eens geen pijnstiller neem. Het hangt af van dag tot dag.

Mocht je zin hebben om met mij te mailen en verder ervaringen uit te wisselen, laat me dan maar iets weten en dan stuur ik mijn mailadres wel even door.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Naatje10

BerichtGeplaatst: Di Sep 22, 2009 8:28 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Zoals ik dus verwacht had, heb ik naast fibro nu ook nog een andere vorm van reuma, "spondylathropatie" Nu neem ik daar fèldene voor en ga ik nog maar eens naar de kiné. Tot nu toe voel ik nog geen verschil. Het enige wat ik wel heb is last van mijn maag van die fèldene. Mijn heupen, bekken en ruggewervels zijn aangetast. We mogen de moed niet verliezen, maar soms is dat echt wel moeilijk. Groetjes
Naar boven
nickname2931

BerichtGeplaatst: Wo Sep 16, 2009 1:04 am    Onderwerp: Fibromyalgie Reageer met quote

Hey,

Het probleem is dat ik geen magnesium kan verdragen. Zit dus wel met een probleem hé.
Groetjes.
Naar boven
artesia

BerichtGeplaatst: Do Sep 10, 2009 7:33 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Probeer eens een kuur met magnesium (Promagnor tabletten, 1 per dag)

http://www.naturalcalm.nl/magnesiumtekort
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger
nickname2931

BerichtGeplaatst: Zo Sep 06, 2009 1:53 pm    Onderwerp: Fybromyalgie Reageer met quote

Ook bij mij is er een vermoeden dat ik aan Fybromyalgie lijd daar ik ook aan Borderline lijd en vermoedelijk ook CVS hebt. Deze dingen hangen meestal samen.
Je mag ten alle tijden contact met mij opnemen om er over te praten en missschien kunnen we elkaar wel wat helpen.
Naar boven
Naatje10

BerichtGeplaatst: Di Sep 01, 2009 8:51 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ook ik heb fibromyalgie. Heb lang redomex genomen, maar werd er echt dik van en het hielp maar in het begin. Met deanxit hetzelfde verhaal. Nu neem ik alleen nog epsipan voor het slapen gaan. Het helpt een beetje. De laatste tijd heb ik heel veel pijn in mijn onderrug en benen. Ook mijn darmen geven mij zware problemen. Nu zijn ze op zoek naar de oorzaak, waarschijnlijk nog een andere vorm van chronische reuma. Vrijdag weet ik meer. Met wat voor medicatie gaan ze nu weer afkomen. Ik heb altijd veel problemen met de bijwerkingen van alles. Dus leef ik constant met veel pijn en neem geregeld pijnstillers. Maar zo kan het ook niet verder gaan, is geen leven op die manier.
Naar boven
tanteclo

BerichtGeplaatst: Za Aug 01, 2009 10:30 pm    Onderwerp: fibromyalgie Reageer met quote

Ook ik heb fibromyalgie en ik ga elke maand naar een bijeenkomst van de VLFP (Vlaamse Liga voor Fibromyalgie patienten. Het is steeds de 2de dinsdag van de maand van 18u30 tot 20u30 in het UZ te Gent - in K12 op het 11de verdiep. De naam van de zaal ben ik nu vergeten maar dat kan je navragen aan de infobalie beneden?
Naar boven
ano71

BerichtGeplaatst: Do Jul 30, 2009 11:23 pm    Onderwerp: Re: fibromyalgie Reageer met quote

chanel1981 schreef:
hallo,

Weet jij meer over de ziekte.... kent u misschien nu mensen waarmee ik hierover zou kunnen praten.

vriendelijke groeten

Marleen[/b][/i][/u]
[/code][/list][/list][/url][/quote]

Dag Marleen,

Ga eens naar http://www.chronischepijnforum.be/cpf/ Fibromyalgie patienten wisselen daar goede info met elkaar uit.
Naar boven
surika

BerichtGeplaatst: Di Jul 28, 2009 12:13 pm    Onderwerp: Reageer met quote

hallo, ik heb al 35 jaar fibro en voel aan dat het erger wordt, ik ben nu 11 jaar thuis, in ziekenverlof, ik had ook cymbalta, kreeg drie soorten antidepresiva's te slikken en ben er mee gestopt na zeven maanden,het hielp niks. ik ging in antwerpen, (sint augustinus) maar ben daar weggebleven bij die reumatoloog, na meer dan drie jaar behandelen, zei hij me dat hij toch niet veel wist over fibro, dat gaf me een klap in het gezicht hoor, ik heb soms intens veel pijn, over mijn hele lijf, ik heb het in zware mate door een trauma; maar ik blijf positief, ik krijg elke twee weken baxters met magnesium, voor de spierkrampen, en ik slik ook kininesulfaat; ik neem elke dag morfine(230 mg) en daarbij dafalgan codeine, als mijn lichaam weer went, wissel ik af met contramal
ik haat die duivel in me, hij is er stil ingeslopen en ik geraak het niet meer kwijt, ik heb af en toe een masker op, de mensen die me kennen, weten wat ik voel; voor anderen zie je er goed uit, ik heb over fibro een goede tekst en heb die naar een heleresem mensen gestuurd, zij vonden het gewoon goed en zeiden me achteraf dat het goed was dat ik het hen had gestuurd, juist omdat ze dan wat meer voelden en wisten wat fibro inhoudt, als je het wilt, dan geef je maar je mail adresje en stuur ik het je op. tis een hele boterham en misschien wat lang om hier te plaatsen, dus vraag, ik draai, surika Confused
Inge-angel

BerichtGeplaatst: Zo Jul 26, 2009 3:56 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi,

Ik heb ook fibromyalgie en cvs. Ik ben ook in gent geweest maar ben heel blij daar weg te zijn. Ik ben dan in behandeling gegaan bij dr Lambrecht in gent die heel wat cvs patienten heeft.
Serlain heb ik ook gekregen vroeger voor ik deze ziektes had omdat ik een depressie had en angststoornissen. Nu heb ik cymbalta voorgeschreven gekregen van dr lambrecht en die helpt ook beetje voor de pijn. En ik ervaar dat ik er beter mee ben dan met serlain.
Verder neem ik nog medicatie in.

Veel sterkte.
Naar boven
Snowy12

BerichtGeplaatst: Wo Jul 22, 2009 12:24 am    Onderwerp: Reageer met quote

Hey, Bezoek eens een osteopaat! Deze mensen verrichten wonderen bij zowel fibromyalgie als CVS!
Mijn tante heeft ook Fibromyalgie en sinds ze in behandeling is bij de osteopaat gaat het veel beter met haar! Ze gaat in Antwerpen naar Corpo Sano : 0497/53.61.21
Héél goede osteopaat!
Naar boven
chanel1981

BerichtGeplaatst: Di Jul 14, 2009 4:36 pm    Onderwerp: fibromyalgie Reageer met quote

hallo,

Las iets over fibromyalgie, ik weet nu een 3 tal weken dat ik dit ook heb.

Ben in gehandeling in UZ Gent maar de testen en verdere onderzoeken
naar CVS moeten nog volgen.

Ik neem enkel als medicatie serlain, voorgeschreven door mijn huisarts.

Dus ik moet afwachten ondanks de pijnen en de vermoeidheid, ik sleur er
mij dag na dag door.

Weet jij meer over de ziekte.... kent u misschien nu mensen waarmee ik hierover zou kunnen praten.

vriendelijke groeten

Marleen[/b][/i][/u][/quote][/code][/list][/list][/url]
Naar boven
1608

BerichtGeplaatst: Do Jun 25, 2009 11:02 am    Onderwerp: Fibromyalgie Reageer met quote

Ik neem sinds 14 dagen Deanxit, epsipam en sinds geruime tijd Zolpidem om te kunnen slapen. heb de indruk dat de vermoeidheid wat beter is maar vraag me af of je dit wel langdurig kunt nemen?
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    forum.libelle.be forum index -> Gezondheid Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: