ice crunch zelf maken

Feestje bij je thuis en op zoek naar het perfecte menu? Wissel hier ideeën uit.

ice crunch zelf maken

Berichtdoor Kadee50 » 27 jun 2011 12:04

Coctails en moijitos worden regelmatig aangeboden met ice crunch.
Door het mooise weer zou ik graag experimenteren en had ik ook graag zelf ice crunch gemaakt maar een machine, blender heb ik niet. Bestaan er zo'n ijszakjes waar het ijs al fijngemalen in, zoals blokjes ijs of is de enige remedie de hamer hanteren? Ik had graag geweten hoe jullie dat probleem oplossen. Alvast bedankt voor de tips.

Kadee50

Berichtdoor danaah » 29 jun 2011 14:45

kadee,

je kan ijsblokjes allemaal los in een zakje doen en er met een rubberen hamer op slaan, maar ze verkopen inderdaad ook ijsblokzakjes voor een soort crushed ice (veel kleinere \"blokjes\")
Bij Colruyt heb ik ze gevonden, maar omdat je behoorlijk veel crushed ice nodig hebt reken je wel bijna 1 zakje voor 2 coctails en het is ook best wel geklieder.
Er zijn ook ijsblokvormen te koop met staafjes (bij zeeman heb ik ze gevonden) welke dus ook makkelijker breken en makkelijker te crushen zijn dan de gewone blokjes.

Wat je ook kan doen is gewoon een crusher gaan halen. Ik heb er voor 15EUr eentje gevonden bij Casa, maar nog niet getest...

groetjes en veel coctailgenot!

danaah

Re: ice crunch zelf maken

Berichtdoor Libelle shop » 21 maart 2012 15:15

Met de C'rush van Lékué kan je zelf makkelijk crushed ice maken. Je maakt dan eigenlijk dunne langwerpige ijsblokjes en crushed die zelf door de vorm samen te knijpen. (Gezien op TV bij De Bedenkers).

De C'rush van Lékué is te koop op Libelleshop: http://shop.libelle.be/koken/keukengerei/029263/Crush-set-van-2-ijscrushers-Lekue

Afbeelding

Libelle shop

Keer terug naar Party time