werk opzeggen?

Heb jij een ingrijpende gebeurtenis meegemaakt? Zoek je een antwoord op een prangende vraag? Wil je graag advies van iemand in jouw geval? Praat er hier over met vriendinnen.

werk opzeggen?

Berichtdoor kaat75 » 10 apr 2012 13:04

Hallo,
Graag had ik wat advies van jullie.
Ik ben een mama van 2 zonen, de oudste zit nu in het tweede leerjaar en heeft leerproblemen; Hij heeft heel veel begeleiding nodig.
Ik werk ook als administratief bediende. Ik veranderde 2 jaar geleden van job, maar alle beloftes die mij destijds gedaan werden bleken loze beloftes.

Ik heb een heel tirannieke baas. Enerzijds heb ik een grote verantwoordelijkheid, anderzijds mag ik niets zelf beslissen. (ik weet het: heel tegenstrijdig, ik word er zelf gek van).
Twee maanden geleden kwam er plots via mail een bericht naar als het personeel dat vanaf nu mijn werk gedaan zal worden door iemand anders. (een nichtje van de voorzitter van de raad van bestuur, net van school).
Reeds verscheidene malen heb ik uitleg gevraagd en gevraagd wat er nu gaat gebeuren, maar ik krijg geen antwoord en ondertussen wordt ik gecommandeerd door iemand die echt geen verstand van zaken heeft en die met mijn pluimen gaat lopen.....
Enfin, ik ben dus zeker dat ik op dit werk niet wil blijven.

Maar ander werk zoeken is niet zo simpel als je aan het werk bent. Bovendien ben ik echt uitgeblust. Dus stel ik mezelf meer en meer de vraag of ik niet gewoon mijn ontslag zou uitlokken en van de gelegenheid gebruik maken om mezelf te heroriënteren. Ik zou van die periode dan ook gebruik willen maken om me wat meer met mijn zoontje bezig te houden en zo proberen hem wat bj te werken op schools gebied.
Een periode van rust lijkt me in ieder geval heel aantrekkelijk, maar mijn verantwoordelijkheidsgevoel laat dit niet toe: nu héb ik tenminste werk (hoe slecht ook), wat als ik dan niets anders meer vind....

Graag wat advies van jullie....

kaat75

Re: werk opzeggen?

Berichtdoor narnia » 10 apr 2012 19:16