werk opzeggen?

Heb jij een ingrijpende gebeurtenis meegemaakt? Zoek je een antwoord op een prangende vraag? Wil je graag advies van iemand in jouw geval? Praat er hier over met vriendinnen.

werk opzeggen?

Berichtdoor kaat75 » 10 apr 2012 13:04

Hallo,
Graag had ik wat advies van jullie.
Ik ben een mama van 2 zonen, de oudste zit nu in het tweede leerjaar en heeft leerproblemen; Hij heeft heel veel begeleiding nodig.
Ik werk ook als administratief bediende. Ik veranderde 2 jaar geleden van job, maar alle beloftes die mij destijds gedaan werden bleken loze beloftes.

Ik heb een heel tirannieke baas. Enerzijds heb ik een grote verantwoordelijkheid, anderzijds mag ik niets zelf beslissen. (ik weet het: heel tegenstrijdig, ik word er zelf gek van).
Twee maanden geleden kwam er plots via mail een bericht naar als het personeel dat vanaf nu mijn werk gedaan zal worden door iemand anders. (een nichtje van de voorzitter van de raad van bestuur, net van school).
Reeds verscheidene malen heb ik uitleg gevraagd en gevraagd wat er nu gaat gebeuren, maar ik krijg geen antwoord en ondertussen wordt ik gecommandeerd door iemand die echt geen verstand van zaken heeft en die met mijn pluimen gaat lopen.....
Enfin, ik ben dus zeker dat ik op dit werk niet wil blijven.

Maar ander werk zoeken is niet zo simpel als je aan het werk bent. Bovendien ben ik echt uitgeblust. Dus stel ik mezelf meer en meer de vraag of ik niet gewoon mijn ontslag zou uitlokken en van de gelegenheid gebruik maken om mezelf te heroriënteren. Ik zou van die periode dan ook gebruik willen maken om me wat meer met mijn zoontje bezig te houden en zo proberen hem wat bj te werken op schools gebied.
Een periode van rust lijkt me in ieder geval heel aantrekkelijk, maar mijn verantwoordelijkheidsgevoel laat dit niet toe: nu héb ik tenminste werk (hoe slecht ook), wat als ik dan niets anders meer vind....

Graag wat advies van jullie....

kaat75

Re: werk opzeggen?

Berichtdoor narnia » 10 apr 2012 19:16

waarom begin je niet met ouderschapsverlof/tijdskrediet op te nemen?

narnia

Berichtdoor zairanne » 11 apr 2012 15:54

Een vriend van me zit met hetzelfde dilemma maar zit er nu al een paar jaar in vast maar neemt geen initiatief en voelt zich alsmaar slechter. Hij heeft, zoals narnia voorstelt, de mogelijkheden ondertussen uitgeput om er even uit te stappen maar heeft met die rustpauze niets aangevangen. In die zin dat hij in die tijd zelf wel tijd nam voor gezin enz...maar uiteindelijk niets anders kon dan terug aan het werk te gaan. En ondertussen voelt hij zich alsmaar ongelukkiger, voelt zich zoals jij ook zegt uitgeblust en moddert verder aan. Het gevaar zit er inderdaad in dat je op een soort burn out afstevent als je niet ofwel op zoek gaat naar een andere job ofwel er op een berekende manier uitstapt. Ontslag uitlokken lijkt me eerder gevaarlijk want als het etiket ontslag om dringende redenen er op geplakt kan worden zit je met een dubbel probleem; geen uitkering en misschien wel een probleem om een volgende betrekking te vinden.
Ik denk dat je tegen je vermoeidheid in strategisch zult moeten beginnen denken... als je er even uit kan, daar wel gebruik van maken om al stappen te ondernemen in de richting die de beste is (financieel en mentaal) want rust mag nu aanlokkelijk lijken, werkloos zijn is dat niet echt.

zairanne

Berichtdoor kaat75 » 11 apr 2012 19:23

Narnia: spijtig genoeg is dat geen optie: Mijn ouderschapsverlof heb ik opgenomen toen mijn kinderen baby waren, en op tijdskrediet heb ik nog geen recht omdat ik nog niet lang genoeg werk in de onderneming :(

Zairanne: je slaat de nagel op de kop! Rust lijkt nu héél aantrekkelijk, maar ergens is er een waakzaam stemmetje in mijn achterhoofd dat me waarschuwt...

Het is ook zo dat ik het gevoel heb dat ik maar blijf voortspartelen en dat energie samen met mijn zelfvertrouwen zienderogen afneemt.
2 jaar geleden vond ik mezelf een goede werknemer, nu twijfel ik aan mezelf en durf geen initiatief nemen. Het is dankzij een openhartig gesprek met een goedbedoelende collega dat ik dit ben beginnen inzien. Die zei me "ik herken jou niet meer, je was zo pittig, zelfverzekerd en gedreven, en dat hebben ze op het werk uit jij uitgeperst"

...

kaat75

Berichtdoor Gevoelig beestje » 11 apr 2012 20:14

Ik vind je opmerking een beetje vreemd dat werk zoeken terwijl je aan het werk bent niet simpel is. Dat is toch eerder een voordeel. Overal vragen ze tegenwoordig mensen met ervaring. Je bent aan het werk, je hebt ervaring. De kans is groter om ander werk te vinden, dan iemand die al een tijdje werkloos is.

Zelf ben ik ook mama van 2 kids, waarvan er eentje duidelijk dyslectisch was van in het 1ste leerjaar. Dat vraagt veel geduld, energie en tijd om hen te begeleiden. Doordat ik na de geboorte van ons tweede ontslagen ben en niet meteen andere werk vond, ben ik gaan poetsen via dienstencheques. Ik wou daarmee laten zien dat ik wel degelijk wou werken. De uren (20u per week) lagen zo dat ik steeds thuis was tegen dat de school gedaan was. Ondertussen zijn we vele jaren later en is hij nu aan het werk. Spijtig genoeg ben ik blijven vastzitten in dat poetswerk en al mijn eerdere werkervaringen hebben hierdoor geen waarde meer. Ik nam loopbaanonderbreking omdat ik ongelukkig werd van de job en ook fysieke ongemakken kreeg. Onlangs moest ik terug herstarten en heb ik zelf mijn ontslag gegeven. Hopelijk vind ik gauw een job waar ik me terug beter in voel. Momenteel ben ik ten laste van mijn man, aangezien ik geen inkomen heb.

Misschien toch proberen om bv. halftijds werk te vinden.

Gevoelig beestje

Berichtdoor narnia » 11 apr 2012 22:59

Als je werk nu door een andere collega zal worden gedaan,gaan ze jou dan een andere functie geven,misschien met een andere baas?Of...Misschien de moeite waard om gewoon rustig even af te wachten,misschien lost het probleem zichzelf op?

Inderdaad is werk zoeken als je al aan het werk bent niet altijd evident.Efficient solliciteren vraagt inderdaad tijd die je niet altijd hebt als je een huishouden+werk hebt.Maar als je echt wilt veranderen is het misschien toch de moeite waard om die tijd te zoeken,het is altijd comfortabeler om ander werk te zoeken als je werkende bent.En als administratief bediende met ervaring moet je toch wel iets anders kunnen vinden.

Ik stel me wel de vraag waarom je veranderd bent van werk?Wat sprak je aan of wat lag je niet echt aan je vorig werk?En wat zou je nu dan wel willen?
Is 4/5 de werken misschien een optie?Dan heb je meer tijd met de kinderen,en kan je af en toe toch wat meer op adem komen.

narnia

Berichtdoor kaat75 » 12 apr 2012 11:40

Gevoelig Beestje:
bedankt voor je reactie, ik hoop voor jou dat je snel een ander en beter werk vindt.
Mijn zoontje is ook dyslectisch en er kruipt idd veel energie in hé! ik vind het erg om te zien hoeveel moeite hij moet doen.

De combinatie solliciteren-werken is niet altijd evident: vaak gaan gesprekken en/of testen overdag door, dan moet je maar steeds vrij kunnen nemen op je huidige werk....

Narnia:
Mijn vorig werk was op een personeelsdienst, ik deed dat heel graag, maar na een fusionering werd deze dienst een zuiver "payroll-dienst". Ik miste contact met mensen en ging daarom zoeken naar ander werk.
Op mijn huidige job werden mij veel beloftes gedaan : ik zou de HR-taken mogen doen, ... maar helaas, toen zocht het nichtje van de voorzitter van de RvB werk...
mijn werk wordt nu idd gedaan door iemand anders, plots is mijn werk "directieniveau" geworden mét bijhorend loon, toen ik het deed was het "maar" administratief werk.
Ik ben dus ook wel boos, wat natuurlijk ook een grote rol speelt. Ik deed mijn werk goed, er waren geen klachten en plots word ik aan de kant gezet.

Ik zou nu enkel nog de loonadminstratie mogen doen, terug naar af dus....

Ik werk reeds 4/5, maar de woensdagnamiddag zit vol met de logopedie-lessen.
Mijn man vertrekt vroeg en komt laat thuis, dus het huishouden valt grotendeels op mij (dt vind ik niet zo erg hoor, maar ik voel wel het verschil tss goedgezind thuiskomen of compleet uitgeblust...)

Wat ik nu wel zou willen? wel ik ben het door al het gedoe ondertussen spuugzat om administratief werk te doen, eerlijk waar.
Ik weet wat ik wel zou willen, maar bij al mijn "dromen" is er steeds een grote "MAAR"
Ik heb 2 grote dromen: 1: politie-inspecteur,dat was steeds een jeugddroom met de bedoeling me te focussen op het sociale (ik ben van opleiding maatschappelijk werker"). MAAR : ik denk dat ik ondertussen hiervoor wat te oud ben (36 jaar)
2: leerkracht in het bijzonder onderwijs (ik heb ervaring met het werken met mensen met een handicap: vrijwilligerswerk) MAAR de onzekerheid van werk baart me daar dan weer zorgen.

:? :?

kaat75

Berichtdoor geelroosje » 12 apr 2012 12:39

Hallo Kaat,

Ik kwam op het forum om een vraag te stellen omdat ik me net zoals jij uitgeblust en uitgeperst voel ik m'n werk.

Ik heb net een sessie loopbaanbegeleiding gedaan waaruit bleek dat zowel de werkgever als de job mij niet meer ligt. Momenteel zit ik dus in de fase dat ik echt alles moet gaan uitzoeken: wat te doen? Opnieuw gaan studeren of niet? enz

Misschien kan loopbaanbegeleiding jou ook verder helpen en een nieuw zicht geven op de situatie?
Wil je enkel weg bij deze werkgever of wil je ook echt van job veranderen?
Ik vind het in ieder geval not done zoals het bij jou op het werk gaat. Vriendjespolitiek... komt overal voor. Maar dat ze jou daarvoor je kansen ontnemen vind ik schandalig!

Nu wil ik ook wel nog even reageren op die "maar"en van u :-)
"1: politie-inspecteur,dat was steeds een jeugddroom met de bedoeling me te focussen op het sociale (ik ben van opleiding maatschappelijk werker"). MAAR : ik denk dat ik ondertussen hiervoor wat te oud ben (36 jaar)"
Ik zou net denken dat ze iemand van die leeftijd zouden apprecieren: je weet wat werken is, je hebt zelf kinderen en kan je dus perfect in die wereld inleven, je hebt zelf toch wel al jaartjes levenswijsheid opgebouwd en daardoor waarschijnlijk ook de bijkomende rust en kunst tot relativeren,... waarom zouden ze iemand van 36jaar dan afwijzen?! Ik denk eerder dat ze die leeftijd zouden apprecieren ;-) Dus zou ik zeggen: PROBEREN!!! Als je het gewaagd hebt en het is inderdaad slecht afgelopen, kan je je tenminste niks kwalijk nemen.

2: leerkracht in het bijzonder onderwijs (ik heb ervaring met het werken met mensen met een handicap: vrijwilligerswerk) MAAR de onzekerheid van werk baart me daar dan weer zorgen.Onzekerheid van werk? Ik zou net denken dat ze daar mensen van te kort hebben! Onderwijs is al jaren niet meer populair hé, ik heb vriendinnen die ingenieurs zijn en die direkt in het onderwijs konden beginnen, nog voor ze hun D-cursus hadden gevolgd.
En in de sector van het buitengewoon onderwijs zal het volgens mij niet beter zijn. Misschien ook eens navragen en op zoek gaan.

Uiteindelijk heb je nooit zekerheid van werk en ontslagen worden kan altijd.
Maar dan heb je op z'n minst jaren vol geluk gekend ipv elke ochtend met heel veel tegenzin te vertrekken. (zo voel ik me toch) en als je dan werk kwijt bent, kan je nog altijd kijken hé, je hebt er dan in ieder geval weer een ervaring bij op je CV ;-)

Veel succes!!!

geelroosje

Berichtdoor Mimi42 » 12 apr 2012 12:48

Beste Kaat,

Ik denk dat je best eens juridisch advies inwint: indien je werkgever plots je taken verandert, is dat een essentiele wijziging en kan dit mogelijk impliciet ontslag betekenen.
Indien je huidige taak ineens directieniveau is en jij hetzelfde gedaan hebt maar onderbetaald werd, is dit opnieuw iets om het te laten nazien.
Indien je niet bij een vakbond bent, is er meestal in elke gemeente/ocmw gratis jur advies te verkrijgen.

zoals anderen al zeiden: solliciteer ook eens elders. Ik solliciteer vanuit een werkloze situatie en dat is keimoeilijk maar jij werkt, een groot verschil. je kan toch ook eens op stepstone enz kijken naar een andere job.

Succes

Mimi42

Berichtdoor kaat75 » 12 apr 2012 13:41

Mimi, dat is wel een goed advies, ik had het zo nog niet bekeken. Ik ben aangesloten bij een vakbond, dus ik denk dat ik daar maar eens ga luisteren. Dank je.

Geelroosje: ik las net je verhaal, en herken wat je schrijft. Het is echt rot hé, om zo elke dag te moeten gaan werken?
Dank je voor je reactie op mijn "MAAR"en. Ik twijfel sterk om toch maar ns te proberen of ik door de testen van politie-inspecteur raak (want die zijn ook niet van de poes) en zien wat dat geeft ...

kaat75

Berichtdoor geelroosje » 12 apr 2012 14:08

Rot is het zeker. Het is een geluk dat het nog een goed betaalde job is en dat ik nog wat vrijheid krijg om te kiezen waar ik me inlog om te werken waardoor ik niet altijd naar m'n regio West- en Oost-Vlaanderen moet crossen (al is alleen gaan zitten ook niet echt m'n ding, ik ben zo één die al eens graag een klapke doet :oops: :D ).

Zeker eens kijken meid voor die proef. Je hebt het dan tenminste geprobeerd. En je hebt al een diploma behaald dus het is toch niet dat je geen capaciteiten hebt hé :wink:
Een nee heb je en een ja kan je krijgen! :wink:

geelroosje

Berichtdoor Gevoelig beestje » 12 apr 2012 18:29

Kaat, het is inderdaad erg om ze te zien vechten om iets te leren wat bij een ander automatisch gaat. Hopelijk heb je goede logopediste en boeken jullie vooruitgang. En ik hoop dat de school ook goed meewerkt. Maar op 12 jaar tijd zal er toch al veel in de positieve zin veranderd zijn.
We hebben eerst twee jaar geklungeld met een logopediste waar hij geen vooruitgang bij boekte. Dan op advies van Sprankel iemand anders gezocht. Die maakte toch vooruitgang met hem en deed dat echt heel goed met hem. Hij haalde zijn attest einde lagere school, maar was toen niet in staat om de overstap naar het middelbaar te zetten. Zijn lees- en schrijfachterstand was te groot. Daarom hebben we beslist om hem zijn 1ste graad middelbaar onderwijs te laten doen in *Eureka*onderwijs. Daarna was hij wel echt klaar om de stap te zetten. Zijn middelbaar diploma heeft hij ook gehaald al was dat laatste jaar op alle mogelijke manieren een nachtmerrie. Een geluk dat ik zo veel thuis was, of hij had het nog opgegeven in dat jaar. Daarna heeft hij nog een jaar en half hogeschool gedaan, maar is daar mee gestopt. Hij kon zich echt niet meer motiveren om nog te studeren. Hij schreef zich uit op school en 3 weken later wat hij aan het werk.
Ze komen er, met veel inzet en doorbijten. Ik wens jullie veel succes.

Als je lid bent van de vakbond, zeker eens gaan luisteren wat ze te zeggen hebben over je huidige werksituatie.

Gevoelig beestje

Berichtdoor zairanne » 13 apr 2012 08:50

Politie-inspecteur klinkt mooi, maar het is ook geen simpele job en je moet terug onderaan beginnen. Ik denk niet (weet het niet zeker) dat leeftijd op zich geen bezwaar is maar je zult wel terug bij veel jongeren terecht komen. En er komt ook heel wat administratief werk bij kijken.... En de uren zijn onregelmatig. En er is eerst nog de opleiding... Je wordt in opleiding wel betaald, dat is een voordeel. Ik vind het persoonlijk een job waar ik, zoals voor artsen en verpleegster en de zorgsector in het algemeen, enorm veel respect voor heb, maar niet te onderschatten.

zairanne

Berichtdoor maria-helena » 13 apr 2012 09:21

zairanne met het juiste diploma, ik neem aan dat ingenieur een master is, kan je dadelijk een trapke hoger starten:instinkers zijn de moeilijke fysieke proef en als laatste de persoonlijkheidstest

maria-helena

Berichtdoor zairanne » 13 apr 2012 10:27

ik dacht dat ik ergens gelezen had dat ze maatschappelijk assistent van opleiding was. Maar dan nog. Je begint echt niet direct aan het hoofd van een dienst als je binnen komt. Inspecteur klinkt goed maar is niet zo hoog gegrepen, je moet wel een tijd op straat lopen en de rest van de tijd pvtjes typen. En je wordt geconfronteerd met de echte onderbuik van de samenleving. Daar moet je ook tegen bestand zijn. Niet dat ik denk dat ze dat niet is, maar politiewerk is niet vyncke en verstuyft van dag één.

zairanne

Berichtdoor zairanne » 13 apr 2012 10:29

Dit gezegd zijn kunnen we wel goed volk gebruiken...

zairanne

Berichtdoor kaat75 » 13 apr 2012 10:51

Gevoelig beestje, we hebben een schat van een logopediste en op een paar maanden tijd hebben we toch al een beetje beterschap. Vooral zijn zelfvertrouwen is gestegen, wat in ieder geval een goed begin is :) . Maar het is en blijft zwaar. We hebben nog een zoontje en die zit nu in het eerste leerjaar en die kan nu al beter lezen.... dat is thuis niet altijd even makkelijk!

Zairanne en Maria-Helena: ik heb me al heel goed bevraagd, ben zelfs al bij onze lokale polite langsgeweest om uitleg te vragen. De fysieke proef en de laatste proef zijn idd het zwaarst. De opleiding zou ik idd moeten doen met de anderen (meestel jongere mensen), dat is eerlijk gezegd ook wat mij wat afschrikt, maar met mijn diploma (maatschappelijk werk) kan je onmiddellijk weer mee doen aan andere examnes om een trapje hoger te gaan.
De onregelmatige uren vind ik niet zo erg, maar ik besef wel dat de job ook niet te onderschatten is. Vooral als je in een grootstad terecht komt...

kaat75

Berichtdoor kaat75 » 13 apr 2012 10:52

Zairanne, werk jij bij de politie?

kaat75

Berichtdoor maria-helena » 13 apr 2012 10:56

zairanne jij moet denken dat ik alles probeer te weten, niets is minder waar, maar mijn petekind heeft geprobeerd bij de politie n ze is door alle proeven doorgerold alsof het niets was, tot de laatste proef die niet goed was :( wat ze heel erg vond, want ze had echt alles op alles gezet

och ja, dat was iemand van een andere topic die ingenieur was denk ik o jee gatenkaas ik zou gebuisd zijn bij de politie

maria-helena

Berichtdoor geelroosje » 13 apr 2012 13:31

Ik denk dat je overal met jongere en oudere mensen in contact komt, zowel op 't werk als op opleidingen.
Ik denk dat het vooral veel waard is om je goed te voelen op je werk of opleiding, met welke leeftijd je ook omgaat (ik kom op mijn werk nu het beste overeen met iemand van 55jaar en 58jaar). Je ziet dat Kaat nu ook aan de kant wordt gezet voor iemand die pas van school komt... :?
Bij de politie is ouder zijn misschien minder goed omwille van de fysiek maar misschien wel beter omwille van de levenswijsheid en ervaringen.
Gotweet zien ze dat ook in en krijg je op den duur meer een sociale bureaujob dan een job op straat. En dan is het natuurlijk te zien wat je ambitieert.

geelroosje

Berichtdoor Gevoelig beestje » 13 apr 2012 18:20

Kaat, fijn te lezen dat jullie nu al vooruitgang boeken! En ja, het zal frustrerend zijn als jongere broer vlugger leert lezen dan hem. Dat zal een lastige dobber voor hem worden.

Gevoelig beestje

Berichtdoor maria-helena » 13 apr 2012 18:55

en ik had in deel twee van mijn beroepsloopbaan juist een heel fijn contact met de jongeren die de leeftijd van mijn kinderen hadden en waar ik heel veel van heb geleerd.....

maria-helena

Berichtdoor zairanne » 17 apr 2012 09:02

Ik heb jaren les gegeven aan de politie-school... maar niet als onderdeel van het korps maar als, niet lachen, extern expert. Dus ik ken 'het publiek' heel goed. Ik heb zowel aan de aspiranten agent als aspiranten inspecteur, als de opleiding officier van gerechtelijke politie les gegeven.

Maar ik moet eerlijk zijn dat ik met de ingangsproeven niets te maken had, ik werkte maar met zij die er al door waren. Ik ben ermee gestopt een paar jaar geleden omdat het niet meer combineerbaar was met mijn full time job. Men valt voor heel veel vakken terug op externen en heeft geen eigen full time lesgevers (of toch heel weinig). Maar dat had tot gevolg dat ik vaak lessen moest laten verplaatsen of er zelfs helemaal niet geraakte omdat ik andere verplichtingen had. En toen ik zwanger raakte ben ik er compleet mee gestopt. Ik denk dat ze hun opleiding volledig herbekeken hebben dus op dit moment weet ik niet zo goed hoe het loopt....

Maar wat ik wel weet is dat het geen evidente job is. Het hangt af van het korps, de regio of stad en hoeveel mensen er deel uitmaken van het korps om al dan niet redelijke uren te hebben. Een van mijn beste vrienden is 'ne hogen piet' bij de lokale politie en hij heeft alle stappen doorlopen, van interventie tot commissaris. Zijn verhalen zijn om ongemakkelijk van te worden. Maar dat heeft vooral met de sfeer van het korps te maken. 'in mijn tijd' kozen er bewust voor weekend en avondwerk omdat dat beter betaald werd (en nu krijgen ze daar kritiek voor maar niemand anders wou het doen...). Men heeft de job aantrekkelijker willen maken omdat er alsmaar minder aspiranten waren en daarom is het systeem van premies en bonussen ontstaan...wat uiteindelijk een grote grap geworden is met veel misbruik. En door die paar onnozelaars heeft het publiek weer iets om ne keer af te geven op hen.

Wat mij altijd opviel is dat je twee groepen had, de gemotiveerde idealisten en de 'ik weet niet wat anders doen' groep. Gelukkig filtert men streng en valt er nadien ook nog een stuk af want het is geen goed idee een wapen en een kepie te geven aan iemand die begot niet weet waarom hij bij de politie wil.

De maatschappij is ook een stuk agressiever geworden en het respect van de burger voor het uniform is bijna onbestaande geworden. Soms integendeel. Ik zou in hun plaats niet willen zijn. De zever die ze te horen krijgen, de agressie waar ze mee geconfronteerd worden... Om een stom voorbeeld te gebruiken; als in je eigen straat te snel gereden wordt, schreeuwt men dat er moet geflitst worden, maar als men er zelf aan hangt zijn politie en overheid een bende zakkenvullers.
En in een paar korpsen zitten een paar kiekens maar elk lid van de politie wordt dan weer over dezelfde 'corrupte' kam gescheerd.
De meesten zijn gemotiveerd en doen wat ze moeten doen maar moeten roeien met de riemen die ze hebben. En die zijn altijd maar beperkter en beperkter. Maar de kritiek op hun werk is gegroeid....

zairanne

Berichtdoor kaat75 » 21 apr 2012 16:50

Zairanne, bedankt voor je eerlijke reactie!!
Ik ben ervan overtuigd dat de job allesbehalve rozegeur en maneschijn is.
Maar voor mij zitten er toch ook wel aantrekkelijke kanten aan : veel variatie, in contact komen met veel soorten mensen, toch ook wel meewerken aan een "leefbare" en "goede" maatschappij....
ik denk er nog een weekje over na. Ik heb voor mezelf besloten om de knoop tegen eind april door te hakken

kaat75

Berichtdoor zairanne » 23 apr 2012 09:19

Het is zeker niet de bedoeling af te schrikken...integendeel. Gewoon beetje waarschuwen voor de valkuilen. Maar je bent een stukje ouder en hebt meer ervaring dan anderen. Dat kan een groot voordeel zijn ook.

zairanne

Keer terug naar In vertrouwen